چهارشنبه ۳ جدی ۱۳۹۹
در برنامه ای که امروز در فابریکه سمنت جبل سراج ولایت پروان برگزار گردید در آن معلومات در مورد ظرفیت تولیدی سمنت این فابریکه ارایه شد و به برخی از کارمندان آن تقدیرنامه نیز اهدا گردید.
در این نشست عبدالمومن منصور معاون انسجام و انکشاف تولیدات شرکت انکشاف ملی و هیئت همراه اش، فضل الدین عیار والی ولایت پروان، عبدالقادر مخلص رییس فابریکه سمنت جبل السراج، رییس شورای ولایتی، رییس امنیت ملی این ولایت، ولسوال جبل السراج، وکلای شورای های ولسوالی، خبرنگاران، بزرگان قومی و سایر مقامات محلی این ولایت اشتراک داشتند.
در آغاز رییس فابریکه سمنت جبل السراج در مورد تاریخ، ظرفیت تولیدی و توسعه این فابریکه معلومات ارایه کرده و افزود که تلاش می شود تا ظرفیت تولیدی فابریکه را بالا ببرند.
پس از آن والی پروان از رهبری شرکت انکشاف ملی و اداره عملیاتی ریاست جمهوری تشکری کرده و اضافه کرد که حکومت میخواهد با خرید ماشین آلات و وسایل جدید، ظرفیت تولیدی فابریکه سمنت جبل السراج را بالا برده و آن را به یک فابریکه قوی در سطح کشور مبدل کند.
عبدالمومن منصور معاون انکشاف تولیدات شرکت انکشاف ملی به نوبه خود نیز گفت که شرکت انکشاف ملی تلاش دارد علاوه بربلند بردن ظرفیت این فابریکه، یک فابریکه جدید را هم ایجاد کند تا در کنار سطح رشد این ولایت برای مردم فرصت های کاری نیز مساعد شود.
در پایان از سوی رهبری شرکت انکشاف ملی و مقام ولایت پروان برای شماری از کارمندان تقدیرنامه ها نیز اهدا شد و سپس با قطع نوار فعالیت های فابریکه که بنا بر مشکلات تخنیکی از مدت چندی به این طرف متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شد.
قابل ذکر است فابریکه سمنت جبل السراج که به ظرفیت صد تن سمنت در روز ایجاد شده بود به دلیل قدیمی شدن ماشین آلات و وسایل اش این توانایی را از دست داده بود، اما پس از ادغام با شرکت انکشاف ملی تولید روزانه آن از بیست تن به هفتاد تن رسیده است.